Vodič po razstavi 36. grafičnega bienala Ljubljana
Slovensko-angleški vodnik je celovit pregled razstavljajočih umetnic, umetnikov, skupin in projektov 36. grafičnega bienala Ljubljana. Vodnik, ki je bogato opremljen s slikovnim gradivom, so uredile Vesna Česen Rošker, Ajda Ana Kocutar in Chus Martínez. Cena: 15 eur, 8 eur z vstopnico bienala (dostopno na razstaviščih bienala).
Orakelj: O domišljiji in svobodi
Obrazstavna knjiga prinaša več esejističnih besedil. Maja Petrović-Šteger, akademska delavka, raziskovalka in antropologinja, obravnava politično situacijo v Srbiji in raziskuje omejitve formalne politike pri udejanjanju družbenih sprememb. Zgodovinarka, kulturna kritičarka, urednica in esejistka Manca G. Renko razmišlja o razočaranju generacije, ki je bila vzgojena z obljubo odprte, liberalne in združene Evrope. Filozofinja in sociologinja Renata Salecl analizira sodobni ponovni vzpon fantazij o koncu sveta in kulturno, psihološko in politično vlogo orakljev pri premagovanju kolektivne tesnobe. Britanska filozofinja, teoretičarka in pisateljica Sadie Plant raziskuje odnos med demonstracijami in demokracijo, pri čemer zgodovinske proteste poveže z modernim političnim nestrinjanjem. Svetlana Slapšak, slovenska antropologinja, zgodovinarka in pisateljica srbskih korenin, pa v svojem eseju govori o pridobljenih pravicah umetnikov in trenutnem stanju demokracije.
Urednica: Chus Martínez. Publikacija v angleškem jeziku, s priloženimi prevodi besedil v slovenskem jeziku. Izid jeseni 2025 pri založbi Sternberg Press.
Bienalnik
Slovensko-angleška knjižica s programom 36. grafičnega bienala Ljubljana in osnovnimi informacijami za obiskovalce. Urednici: Lili Šturm in Sanja Kejžar Kladnik. Publikacija je na razstaviščih bienala na voljo brezplačno.
Zbornik ob 70-letnici Grafičnega bienala Ljubljana
Zbornik, posvečen 70. obletnici Grafičnega bienala Ljubljana, je osrednja publikacija, s katero smo v Mednarodnem grafičnem likovnem centru obeležili bienalsko jubilejno leto. Z njim dopolnjujemo obstoječo literaturo o bienalu in spodbujamo nove smeri razmisleka o tej dolgoživi prireditvi – tako o njeni preteklosti, sodobnosti kot prihodnosti. Avtorji besedil bienale postavljajo v širše teoretske kontekste, izpostavljajo prelomne dogodke in pomembne osebnosti ter opazujejo premene v razvoju razstave od leta 1955 pa vse do zadnjih edicij. Poleg besedil sta ključna elementa publikacije slikovno gradivo, ki kaže dogajanje na in ob bienalskih razstavah, ter poglavje Bienale v infografikah, v katerem so prikazana zanimiva dognanja, ki jih ponuja statistika iz bogate bienalske zgodovine.