Orakelj Moderna galerija (MG+)

Noor Abed

študija palice: zapis gibanja in zapiski o kljubovanju, 2025, fotografiji iz filma in skice

R. 1988, Jeruzalem, Palestina. Živi in dela v Palestini.

Noor Abed
Noor Abed, A Night We Held Between, 2024, izsek iz filma. Z dovoljenjem umetnice.

Noor Abed se v svoji praksi ukvarja z vlogo estetike v uprizarjanju obreda in z uprizoritvijo kot metodo preživetja. Preučuje, kako se ideologija uteleša v gibanju v kontekstu družbene koreografije. Posebej se osredotoča na odnos med gibanjem in uporom, na vlogo kolektivnega ritmičnega gibanja in na potencialni vpliv, ki ga skupna občutja lahko imajo na ustvarjanje in ohranjanje skupnosti.

Njeno delo na 36. grafičnem bienalu Ljubljana so navdihnili tradicionalni palestinski plesi. Predstavljeni sta dve fotografiji iz njenega filma A Night We Held Between (2024), ki je bil posnet na različnih lokacijah v Palestini in v katerem zemlja nastopa v vlogi protagonistke. Film vsebuje prizor ženske, ki pleše sama z leseno palico v rokah. Tradicionalno bi to bila bojevnica, ki bi plesala z mečem, ne pa s palico, v skupini moških, ne pa sama. V skupinskem plesu bi performativno premagala vsakega nasprotnika, toda v filmu Noor Abed ostane sama, kljubovalna in neporažena.

Po navdihu koreografskih zapisov, risb, ki označujejo gibanje, je Noor Abed ustvarila serijo risb, ki beležijo gibanje palice. Palica je simbol upora, ki je globoko povezan z deželo, iz katere tisti kos lesa izvira, in odraža bistvene značilnosti kolonizirane družbe. Na podlagi razmišljanj Frantza Fanona o procesih dekolonizacije se umetnica sprašuje, kaj leži med plesom in uporom, ali ples lahko uteleša potencial kljubovanja in ali lahko služi kot poziv k ukrepanju.

Naročeno skupaj z Art Jameel. S podporo Han Nefkens Foundation.